onsdag den 15. maj 2013

LOUISIANA: TARA DONOVAN



Jeg havde egentligt vurderet at en anmeldelse af Tara Donovan på Louisiana ville være ligegyldig, da udstillingen var sat til at slutte i næste uge. Nu har de imidlertid forlænget perioden helt indtil d.28 juli (tilfældigvis min fødselsdag), og så skal I sgu ikke snydes! Tara Donovan er nemlig en af de udstillinger jeg har glædet mig mest til, og som I måske kan ane ud fra billedmængden, blev jeg bestemt ikke skuffet.
Alle Donovans værker bliver altid opbygget på selve det sted, de udstilles, og således kan man aldrig vide, præcis hvad man skal forvente. Jeg havde selv set flere billeder hjemmefra, så helt fri for forventninger kunne jeg ikke sige mig, men værkerne imponerer uanset om man kender dem eller ej. Selv er jeg nok mest begejstret for de store organiske strukturer, men kuberne, som udelukkende blev holdt sammen af friktion, må siges at være imponerende eksperimenter, især hvis man er interesseret i naturvidenskab. I det hele taget har hele udstillingen præg af en gennemgående forståelse for fysikken og strukturerne i naturen, og det er for mig en kombination, som altid vinder.


Billederne her viser et udsnit af udstillingen, men altså langt fra det hele, og jeg vil også sige at billederne på ingen måder yder de reelle værker respekt. I stedet vil jeg opfordre jer til at tage på Louisiana og opleve dem i virkeligheden - udover Donovan udstillingen kører lige nu en udstilling om Pop Art Design, og hvis man er mellem 18 og 27 kan man for 127 kr. købe et klubkort, der ikke kun giver fri adgang, men også giver 10 % i caféen og butikken. Skynd jer afsted!

Hvis I vil se nogle mere professionelle billeder af Donovans værker, kan I læse mit tidligere indlæg her eller læse på Louisianas egen hjemmeside her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar